sunnuntaina, syyskuuta 14

sugar & whitebread

(Tämän päivän asuna toimi mm. valkoiset paksut hieman kuvioidut sukkahousut (äidiltä saadut, alkuperää en siis tiedä), mustat erittäin korkeakorkoiset (minulle meinaan) korkkarit (jotka löysin tänään kaapista), Gina Tricotin harmaa neuletakki, musta paksu kaulahuivi (liian vanha tietääkseni mistä se on), Lindexin lastenosasolta ostettu musta paita hameena (jossa valkoiset napit), valkoinen h&m:n normaali toppi (johon läimäisty valkoinen rusetti mustilla palloilla), valkoinen pitkä helmikaulakoru (kirpparilta) ja... ei kai muuta. Eikun! Musta leveä vyö napeilla.)

Tänään on ollut aivan järjettömän kylmä, ja mä päätin viettää ihan perus sunnuntain, ja hengailla neljän seinän sisällä koko päivän. Kävin mä tosin pyöräilemässä, ja räpsimässä kuviakin, mutta siihen reissuun meni about tunti, ja oli valoisaa ja etc. Mua pyydettiin lähtemään ulos, mutta en mä jaksa, kun kello onkin jo yhtäkkiä noin paljon.. jopa puoli kahdeksan.

Mua piristää syksy aivan mielettömästi, ja varsinkin inspiroi. Oon koko päivän lähinnä istunut netissä etsimässä niitä oikeita syys/talvi - kenkiä, mutta eksynyt harhailemaan ja haaveilemaan kaikesta hieman epäkäytännöllisestä. Mua harmittaa nyt aivan tajuttomasti kun en ostanut ruotsista niitä kivoja nilkkureita, joihin mulla ei tule suomessa olemaan varaa (=varaa on kyllä, mutta en pysty maksamaan euroissa viittätoista enempää kengistä..).

Niin joo. Oltiin siis ruotsissa tiistaina, ja voin mainita asiasta sen verran, että pienoinen pettymys matka oli ostosten kannalta. Sain haalittua itselleni siis vain uudet leopardi-sukkahousut, mustat paksut legginssit (trikoiksi minä kyllä noita sanoisin), viisi postikorttia ja älyttömän soman hello kitty karkin. Jes! Urban Outfitters oli siltin maailman upein liike, ja silmäni kirkastuivat aivan tajuttomasti jo ennen sisälle astumista. Vanha elokuvateatteri, olin lähinnä hohtavalla pilvenreunalla.

Löysin nuo kengät tänään äitini yläkaapista, ja reaktio oli vähän niinkuin että mitä helvettiä. Enpä muista koko kenkiä, mutta hyvin ne istui jalassa! Kohokohtani koko päivänä.

Sekavan tekstin oheen on hyvä liittää jotain yhtä sekavaa. Gallup! Jutunlähteeni ovat yhtä jäässä kuin nenänpääni ja kuolleet käteni.

1. Etunimi: Rosetta

2. Syntymäpaikka: Rauma!
3. Asuinpaikka (ja entiset, jos on): Raumasta lähti ja hmm Lahti, Hollola, Turku ja nyt Helsinki. 4. Hiustesi väri ja muoto: Sanoisin lähinnä, ettei mun hiuksissa mitään muotoa enää ole. Otsatukkaa en osaa enää pitää, muuta kuin väkisin yrittämällä, samoin sivuotsis, jonka muotoon tuo etuhärpätin itseasiassa onkin saksittu. Reilusti yli olkapään nämä ovat, mustat väriltään, ja kerroksittain leikatut (tosin jo sen verran ylikasvaneet siitä, että hiusteni huonolaatuisuus ei kestä sitä, ja siksipä ne ovat every day päin vittua.

5. Parasta ulkonäössä: plääh..... varmaan kädet.

6. Näkyvät arvet: Otsassa, tai silmien keskellä! Eikä edes silmien, vaan kulmakarvojen. Ja miten lasketaan "näkyvät arvet"? Onhan mulla esim reidet noita täynnä, mutta eivät ne kenellekkään näy. 7. Parhaat elokuvat: Factory girl, musta dahlia, i'm not there, piukat paikat, aamiainen tiffanylla, niagara, marie antoinette, alpha dog, pariisin varpunen ja lista jatkuu.

8. Paras kirja: en muista niiden kahden parhaimman nimeä. Muistan juuri ja juuri juonen, ja sen että ne olivat aivan helvetin hyviä, mutta siihen se sitten jääkin. Ai että muuten ärsyttää! No sanoisin vaikka että Bergford blondes.


9. Parhaat laulajat ja bändit: mä yritän kutistaa ison listan pieneen kasaan, jos pystyn siihen. Mutta: Glass candy, vive la fête, april march, stereo total (mun kynnet on ällöttävän pehmeät saunan jäljiltä..), nouvelle vague, IMA robot, the knife, edu kehäkettunen, yelle, alice in videoland, the libertines, hot hot heat, klamydia, bonde do role, client, cocorosie, dirty pretty things, groove coverage, the horrors, the raveonettes, ladytron, sohodolls, white rose movement...

10. Paras biisi tällä hetkellä, ja sekunnilla (huomenna tähän aikaan se voi olla jo eri): Glass Candyn beatific tai miss boradway!




Tämä merkintä on niin ällöttävän hajanainen, että mua melkein itkettää. Ja itkettäisikin tosissaan, mutta en mä tämän asian tiimoilta saa mitään feikkikyyneliä puristettua.. ;_; Laitan loppuun (vähän niinkuin pisteenä iin päälle) kenkälöytöjäni netistä! Ne on sellaisia, että mä voisin tappaa niiden puolesta, ja i have to get them all.

Sanon tähän alkuun ihan yleisesti yllä- sekä allaolevista kengistä yhden asian: suurimman osan täydellisyyden pilaa liian pitkä ja ohut korko. Ne näyttävät hienoilta, kyllä, mutta minun jalkojani ei ole kehitelty kävelemään kymmenen sentin (tai yli) koroilla. Pari senttiä pois, niin mä sanoisin jokaista kenkäparia jumalan loistavaksi luomukseksi! Nuo kaikki ylhäällä kauniisti istuvat kengät sopisivat ihan älyttömän hyvin syksyyn (sekä talveen), ja minä haluankin kaikkea ruskeasta harmaaseen, ja harmaan erisävyistä mustaan! Nuo ovat jokainen pari sellaisia, että jos ne joku päivä vielä kaapistani löytyisivät niin hyppisin niin onnessani ilosta, että koko australia ja kööpenhamina vavahtelisivat jalkojeni alla (....öö joo....).

Jokin minua kiehtoo noissa pinkeissä kiilakorkokengissä, vaikka normaalisti iskisin painavan rastin tuon tyylisten kenkien päälle.. Valkoiset ja yksinkertaiset korkkarit siksi, että minä vain yskinkertaisesti tarvitsen sellaiset (mustat lähes samanlaiset minulla jo on). Ja nuo kaikki muut = kuolaa, kuolaa ja kuolaa. Violettia, punaista, keltaista, nappeja (mitä lie) ja AI JUMALA NOITA MUSTIA.

Nyt päästiin asiaan. Seeprakuosi on aina ollut minulle se suuri intohimon aihe (niin kauan kuin muistan), ja yhdet sen kuvioiset kengät omistankin.... nimittäin feikki vanssit, joita käytän lähinnä roskien viemiseen ja postin hakemiseen. Eh. En vain perusta matalapohjaisista kengistä, olen liian pätkä. Kun löysin sivun, missä oli tuon kuosisia kenkiä, meinasin ihan kirjaimellisesti lentää alas tuolilta (pöydällä mä kyllä istun..). Täydellisiä. Varsinkin nuo ylärivillä olevat: MÄ HALUAN NE. Mun on PAKKO saada ne. Täydelliest. Samoin nuo leopardikuvioiset. Mä ehkä teen erittäin spontaanin teon ja kaikkia mielenosoituksia vastaan tilaan ne.. vaikka minulla ei olekkaan mitään hajua siitä, miten ulkomailta tilataan, mä siltin aion saada ne jotenkin käsiini. Samoin nuo alarivillä olevat kaksi pari (en oikein tiedä mitä mieltä olisin noista keskimmäisistä.. eivät oikein nappaa, mutta oli pakko seeprahulluudessani lisätä nekin tuohon, eh), lähetän niille lentosuukkoja.

Ja tämän seepravuodatuksen lopuksi voisin marssia huomenna punanaamioon ostamaan seeprakuvioiset sukkahousut.. Tähän onkin hyvä lopettaa.

2 kommenttia: